Aparatul primarului

aparatul primarului

Primarul are in subordinea sa un aparat propriu ce comunica cu locuitorii comunei....

Citeste mai mult

Hotarari CL

hotarari cl

Hotararile CL sunt supuse votarii si se refera la buna functionare a comunitatii...

Citeste mai mult

Documente contabile

documente contabile

Aici va sunt prezentate bugetul, bilantul, rectificarile si alte acte privind banii comunei

Citeste mai mult

Declaratii de avere

declaratie de avere si interese

Aici gasiti declaratiile de avere si interese ale membrilor CL si functionarilor publici...

Citeste mai mult

Contact

contact

Printr-un singur click luati legatura cu noi privind problemele pe care le aveti

Citeste mai mult

 

ROMÂNIA

JUDEȚUL VASLUI

Primăria Comunei Zăpodeni

Nr. 3906/05.08.2025

BULETIN INFORMATIV

Sat Zăpodeni, Com. Zăpodeni, Jud. Vaslui, , Tel.0235/342216, primăria_zapodeni_vaslui @yahoo.fr și https://www.primariazapodeni.ro/

 

a) actele normative care reglementează organizarea și funcționarea UAT Zăpodeni

  1. Constituția României: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/1413
  2. Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/215925
  3. Ordonanța de urgență nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situațiilor de Urgență: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/51410
  4. Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/56923

 

  1. Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată: https://legislatie.just.ro/public/detaliidocument/41571
  2. Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru publicarea actelor normative, republicată (r2): https://legislatie.just.ro/public/detaliidocument/21698
  3. Codul civil al României aprobat prin Legea nr.287/2009, republicată: https://legislatie.just.ro/public/detaliidocument/175630
  4. Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul:

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/29453

  1. Legea nr.50/1991privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/1515
  2. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată (r2): https://legislatie.just.ro/public/DetaliiDocument/5729
  3. Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/183328
  4. Legea nr. 448/2006 privind protecția si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/296275
  5. Legea asistenței sociale nr. 292/2011: https://legislatie.just.ro/public/detaliidocument/133913
  6. Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/73527
  7. Legea contabilității nr. 82/1991, republicată (r4): https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/1576
  8. Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal:

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/171282

  1. Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/19169
  2. Legea nr. 119/1996 ci privire la actele de stare civilă, republicată (r2): https://legislatie.just.ro/public/DetaliiDocument/8624
  3. Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice: https://legislatie.just.ro/public/detaliidocument/178667
  4. Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii:

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/178689

  1. Legea nr.333/2003 cu privire la paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/45134
  2. Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată:

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/73657

 

  1. Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției: https://legislatie.just.ro/public/detaliidocument/43323
  2. Legea fondului funciar 18/1991 rerepublicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/1459
  3. Ordonanța nr. 28/2008 privind registrul agricol: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/96993
  4. Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pieței produselor din sectorul agricol: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/162616
  5. Legea nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/156290
  6. Legea nr.190/2018 privind masuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulație a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/203151
  7. Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/19169
  8. Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr.144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative: https://legislatie.just.ro/public/detaliidocument/121924

Acte normative cu impact asupra activitatii

  1. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public: https://legislatie.just.ro/public/detaliidocument/31413
  2. Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor: https://legislatie.just.ro/public/DetaliiDocument/33817
  3. Ordonanța Guvernului nr. 80/2003 privind concediul de odihnă anual și alte concedii ale președinților și vicepreședinților consiliilor județene, precum și ale primarilor și viceprimarilor: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/45932
  4. Ordonanța Guvernului nr. 13/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor comunitare pentru cadastru și agricultură: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/30082
  5. Hotărârea Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/30082
  6. Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/267826
  7. Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/223999
  8. Ordinul nr. 51/348/59/765/285/14.633/678/2025 pentru aprobarea Normelor tehnice privind completarea registrului agricol pentru perioada 2025-2029: https://legislatie.just.ro/public/DetaliiDocument/298279

 

  1. Ordinul comun nr. 719/2014 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea titlului I din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/158620
  2. Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/200317
  3. Normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2025 – 2029:

https://legislatie.just.ro/public/DetaliiDocument/298327

b)structura organizatorica, atribuțiile departamentelor autorității sau institușiei publice

  1. Organigrama și statul de funcții ale Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Zăpodeni, aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Zăpodeni nr.33/2025

https://primariazapodeni.ro/images/images/Organigrama.pdf

https://primariazapodeni.ro/images/images/Stat_de_functii.pdf

c) numele și prenumele persoanelor din conducerea Primăriei Comunei Zăpodeni și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice

  • Primarul Comunei Zăpodeni:Chiratcu Ionel, tel:0761103505
  • Secretar general al comunei Zăpodeni: Trofin Felicia Mihaela, tel. 0766590222
  • Responsabil Furnizare informații de interes public:Secretar general Trofin Felicia Mihaela, tel. 0766590222;

d)coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice

1.Primăria comunei Zăpodeni: str. Mihai Eminescu , nr. 58, sat Zăpodeni, com. Zăpodeni, jud. Vaslui

Tel.0235/342216, e-mail:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

2.programul de funcționare: Luni-Joi: 7.30-16.00

                                                   Vineri: 7.30-13.30

e.audiențe: Primar: Luni și Miercuri 9.00-12.00

                     Secretar general: Joi 9.00-12.00

 

f) sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil

Bugetul aprobat:

https://mol.primariazapodeni.ro/~documents/monitorul-oficial-local/hotararile-autoritatii-deliberative/hotararile-autoritatii-deliberative-1/hotararile-autoritatii-deliberative-anul-2025/hcl-nr-10-din-2025/?layout=file

Bilantul  aprobat:

https://mol.primariazapodeni.ro/~documents/monitorul-oficial-local/hotararile-autoritatii-deliberative/hotararile-autoritatii-deliberative-1/hotararile-autoritatii-deliberative-anul-2025/hcl-17-din-30-aprilie-2025/?layout=file

 

g) programele și strategiile proprii


https://primariazapodeni.ro/index.php/acasa/programe-si-strategii

 

h) lista cuprinzând documentele de interes public

https://primariazapodeni.ro/index.php/acasa/documente-de-interes-public

Lista privind documentele de interes public, conform prevederilor art. 5 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public:

i) lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii

Lista privind categoriile de documente produse și/sau gestionate, conform prevederilor art. 5 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public:

j) modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră

În conformitate cu prevederile art. 22 din

Legea nr. 544/2001 și ale art. 36 din

Hotărârea Guvernului nr. 123/2002, persoana

care se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute de legea privind liberul acces la

informațiile de interes public, poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice – Tribunalul Vaslui. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din Legea nr. 544/2001.

Întocmit,

Responsabil cu difuzarea informațiilor publice: Secretar General, Trofin Felicia Mihaela

 

 

Scroll to top